Botanická péče s pečlivě vybranými přírodními aktivními látkami vhodná pro celou rodinu. Klorane o Vás pečuje již více než 50 let. Stejně dlouho pečuje i o přírodu a chrání její bohatství.
Pan Pierre Fabre zakládá Laboratoře Pierre Fabre v roce 1962. Díky svým znalostem v oblasti chemie a botaniky sní tento mladý lékárník o novém typu kosmetiky, která se zrodí o několik let později pod jménem KLORANE.
V roce 1965 kupuje malou laboratoř z pařížského regionu. Se svojí širokou nabídkou mýdel KLORANE zahajuje éru dermokosmetiky. Každý produkt nese označení «pod neustálou farmaceutickou kontrolou» jako podpis Laboratoří Pierre Fabre. Bezpečnost a neškodnost jsou na prvním místě.
V roce 1966 Pierre Fabre vytvoří pod názvem Klorane 1. šampon na bázi rostlin: šampon s heřmánkem pro zlatavé odlesky blond vlasů. Tento "must have" brzy ovládne koupelny všech Francouzek jako první z dlouhé série péče čerpající svůj původ v rostlinné říši.
V roce 1967 Pierre Fabre uvádí dvě nové řady přípravků Klorane. Péči pro miminka Klorane Bébé se zklidňujícím a ochranným výtažkem z měsíčku a zklidňující vodu s výtažkem z chrpy jako neodmyslitelný přípravek na odlíčení citlivého očního okolí.
V roce 1969 se rodí ústřední princip značky: 1 rostlina = 1 řešení, jednoduchý slib, který dodržujeme dodnes: spojení jedné rostliny s jedním hlavním účinkem.
Suchý šampon KLORANE s kopřivou byl na trhu s vlasovou péčí něco jako bomba. «Jen 5 minut...a zcela bez vody! » slibovala dobová reklama. Tento hvězdný produkt byl původně vytvořen pro nemocné nebo starší osoby upoutané na lůžko, ale díky jeho praktickému použití si získal oblibu kadeřníků, celebrit a nakonec se stal neodmyslitelným přípravkem navracejícím lehkost rychle se mastícím vlasům. Během chvíle se tohoto kouzelného spreje prodalo přes milión kusů!
V tomto období se Klorane také vydává do světa. Nejdříve se otevírá pobočka ve Švýcarsku v roce 1969, poté v roce 1972 v sousedním Španělsku a dále v Belgii, Anglii a Portugalsku.
KLORANE těží ze svého dvojího zázemí - farmaceutického a botanického. Pierre Fabre registruje mnohé patenty zaručující nejen rostlinný původ produktů, ale zároveň farmaceutickou účinnost aktivních látek. Je to pokrokový koncept, který se postupně vyvine v tzv. botanickou expertizu®.
80. léta představují velký zlom.
V konzumní společnosti ovlivněné všemocným modernismem KLORANE sází na jemnost a uvádí novou generaci šamponů na časté použití na bázi rostlinného mléka a mléčné emulze. Zrodí se Velmi jemný šampon s ovesným mlékem a dodnes je to nejoblíbenější řada vhodná pro celou rodinu včetně dětí od 3 let.
Nastává také správná doba pro nové obaly - průhledné flakony. Místo skla nastupuje moderní plast! Plast, který Klorane bude během následujících let vylepšovat, odlehčovat a recyklovat, aby co nejvíce snížil dopad na životní prostředí. Přírodnost je na prvním místě a odráží se i v komunikaci značky. Žádné reklamy plné superžen v luxusních vozech, jak bylo tehdy zvykem. Agentuře Harmony se podařilo vyjádřit image přirozeně krásné ženy Klorane.
Rok Summitu Země v Rio de Janeiro je zároveň rokem, kdy se zrodil pojem Phytofilière® - řetězec standardů kontrolujících každou fázi v procesu výroby od pěstování a sklizně rostlin přes získávání aktivních látek po jejich začlenění do finálních produktů Klorane. Není to jen závazek, ale smlouva o důvěře, kterou KLORANE uzavírá se svými zákaznicemi.
« Chci být užitečný pro život a sny… » zpívá v jedné francouzské písni Julien Clerc. Klorane chce to samé. Založenému Institutu Klorane pan Pierre Fabre svěřuje 3 mise: chránit, zkoumat, vzdělávat. Tato firemní nadace se zavazuje chránit a zachovávat naše rostlinné dědictví.
KLORANE se podařilo najít rovnováhu mezi vědou a přírodou. Jeho přístup je nenapodobitelný a velmi odlišný: 70 % Francouzek, které kupují dermokosmetiku v lékárně, KLORANE znají. Některé produkty se stávají dědictvím, jehož tajemství se předává z matky na dceru.
Cedrát z Korsiky s jemnou detoxikační dužinou, granátové jablko pěstované a ručně sklízené v Maroku pro barvené vlasy, hutné a vyživující mangové máslo. To je síla rostlin. Doba přeje novým technologiím, ale KLORANE nezapomíná na své botanické kořeny.
Botanická konzervatoř Pierre Fabre ukrytá v 5hektarovém parku v regionu Tarn otvírá své brány. Čítá herbář se 7000 druhy rostlin, dva skleníky a jedinečnou botanickou zahradu.
V roce 2007, kdy peloponéský poloostrov zdevastují ničivé požáry, Institut Klorane vysazuje na místě v oblasti Figalia 10 000 olivovníků. Tyto olivovníky brzy zplodí olivy Koroneiki, bohaté na elixír mládí pro vlasy a vlasovou pokožku, který se dostane na trh v roce 2015 jako řada s esenciáním výtažkem z oliv.
Od roku 2010 KLORANE bojuje s vypadáváním vlasů pomocí kúry Cure de force. Nadopovaná stimulujícím chininem a kofeinem navrací sílu unaveným a oslabeným vlasům. Klorane se ve své expertize posouvá stále dál a uvádí řadu s výtažkem z pouštních datlí, plodů Balanites aegeptiaca L. , přežívajícího i v extrémně suchých pouštních podmínkách. Tato řada je doslova balzámem pro velmi suché, poškozené a lámavé vlasy.
Ale tímto příběh této ekologicky koncipované řady nekončí. Institut Klorane (dnes Klorane Botanical Foundation) se zapojuje do projektu Velká zelená zeď, vytvoření vegetačního pásma z vícero rostlinných druhů zabraňujícímu šíření pouště, které protíná africký kontinent od západu na východ. Klorane se zavazuje vysadit 10 000 datlovníků pouštních ročně a podporovat místní populaci.
Institut Klorane se stává zakládajícím členem projektu Unesco Green Citizens « Spusťme změnu », programu, do kterého je zapojeno 8 projektů a 25 osob přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji napříč celým světem. Pro naši nadaci je to velká čest. Institut Klorane mění svůj název na Klorane Botanical Foundation.
Nové logo značky a rok bohatý na novinky. Rodí se nová řada péče o tělo s Bio máslem Cupuaçu z Amazonie. I zde se Klorane angažuje v ochraně biodiverzity této natolik důležité oblasti. K dnešnímu dni Klorane obnovil již 11 hektarů Amazonského pralesa.
Neustálé inovace vycházející z našeho farmaceutického zázemí, nabídka bezpečné, čisté a účinné péče, transparentnost...Objevte naše CSR aktivity.
100% kultur našich rostlinných aktivních látek nemá žádný negativní dopad na obnovu samotné rostliny. Abychom zašli v ochraně rostlin a jejich ekosystému ještě dál, upřednostňujeme organické zemědělství nebo alternativní metody s nižším dopadem na životní prostředí (bez hnojiv a pesticidů).
Naše nadace Klorane Botanical Foundation vyvinula pro vyšší ochranu přírodních zdrojů celosvětové programy na záchranu biodiverzity a ekosystémů. V Senegalu jsme během 7 let vysadili 70 000 datlovníků pouštních v rámci projektu Velká zelená zeď, který má za cíl bránit rozšiřování pouště.
Naším závazkem je snížit enviromentální dopad našich přípravků: každý druhý produkt Klorane je ekologicky koncipovaný a v příštím roce se tento počet bude neustále zvyšovat.
Od roku 2012 je každý nově uvedený nebo renovovaný šampon, balzám, maska nebo sprchový gel bioodbouratelný. Náš cíl je mít v našem portfoliu 85% takových přípravků do konce roku 2021.
Naše výrobní linka přeměňuje odpad na energii díky kotli na biomasu, čímž snižujeme uhlíkovou stopu o 1600 tun co² ročně. Papírové obaly našich šamponů pocházejí z trvale udržitelného lesního hospodářství, v krabičkách již nenajdete příbalové informace. Postupně dochází k odstraňování krabiček z našich 200ml šamponů, čímž ušetříme 55 tun papíru ročně. Tuby našich přípravků jsou vyrobeny minimálně z 50 % z recyklovaného plastu a toto procento budeme neustále zvyšovat.
Naši odbornící na botaniku neustále hledají inovace, které by vyzdvihly účinky rostlin na vlasy a vlasovou pokožku. 13 našich rostlinných aktivních látek je exkluzivních a jejich účinnost je prokázána lékárníky a dermatology. Naším závazkem je nabízet čím dál tím více přírodní složení našich přípravků. Od roku 2019 každý nově uvedený přípravek péče bez oplachování obsahuje minimálně 95 % přírodních složek.
Naši odbornící na botaniku zkoumají rostlinnou říši, aby vybrali nejvhodnější druhy rostlin. Zároveň zaručují přísnou farmaceutickou kontrolu od jejich pěstování až po extrakci a výrobu finálního produktu na území Francie.
Složení našich přípravků je uvedeno na obalech tak, jak si to žádají předpisy. Abychom zašli ještě dál, vysvětlujeme podrobněji, jaké aktivní látky používáme.
100 % našich dodavatelů odpovídá požadavkům na kvalitu a společenskou odpovědnost a 82 % našich zakoupených rostlinných aktivních látek odpovídá kritériím fair trade. Upřednostňujeme výrobu ve Francii, navíc s krátkým výrobním cyklem mezi naším střediskem pro extrakci, dodavateli flakonů a výrobní linkou.
Klorane sdílí své botanické bohatství se zákazníky v 95 zemích světa. Již od roku 2016 jsme hrdým partnerem dárcovské organizace, aktéra oběhové ekonomiky, která ve Francii distribuuje nepotravinářské výrobky těm, co je nejvíce potřebují.
Během 2 let Klorane rozdal 133 000 produktů, které byly určeny k destrukci (zbylé zboží při přechodu na nové verze), jako jsou šampony nebo dětské mycí gely. Těmito dary chce Klorane poskytnout těm, kteří to potřebují, základní hygienickou péči a příspívat k osvětě o osobní hygieně.
Naši odborníci na botaniku předávají své znalosti a zkušenosti našim partnerům po celém světě, aby správně pečovali o rostliny Klorane. Kůra chinovníku je například sklízena ze stromů starších 6 let, abychom nenarušili jejich růst.
Od roku 2012 je každá nově vyvinutá rostlinná aktivní látka spojená s trvale udržitelným projektem a podporou tamní populace.
600 000 dětem jsme vysvětlili důležitost botaniky a ochrany přírody a naším cílem je toto číslo zvýšit na 1 milion do roku 2025.
Nadace Klorane Botanical Foundation prostřednictvím různých vzdělávacích programů (Graine de Botaniste, Botany for Change…) předává svou vášeň pro botaniku mladé generaci po celém světě.